torsdag 11 april 2013

Snabba tankar innan kriget

Vi står på randen till ännu ett krig
Jag läser mina tankar innan det förra kriget
Jag var lika desperat då, som nu
Jag vill inte se de onda människorna bli goda och tvärtom
Jag vill inte vara den som blir tvungen att välja sida
Jag blir paranoid, när jag hör och läser andras tankar
Både om sig själva och om andra de känner
Stundtals lycklig över att få vara vid liv
Att få vara en del av något större, ett liv i mitt liv
Jag är liv! Allt är liv!
Till och med döden är liv
Men det är ändå, den där känslan av ingenting som stryker mig mothårs
Den där känslan av att alla inte är med
Och vi sitter plötsligt inte längre i samma båt
Vissa målar den med vit färg, vissa med röd färg
Vissa paddlar för glatta livet, andra inte alls.
Vissa säger att kriget är livet
och ser på det som skall komma efter
Livet och kriget
Så mycket hat på dessa gator
Politiken kan inget rädda. Naturen räddar sig själv.
Vänster, höger.
Allt detta hat som delar sig och delar oss
Det växer med djupare rötter i våra hjärtan
Oh. Ska jag gå under, så ska det vara med ett leende på läpparna!
Ensam och vid liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar